Ziraat Bankası Vatandaşla Dalga Geçiyor

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın KİT Komisyonu'nda Ziraat Bankası hesap ve işlemlerine ilişkin yapılan yıllık görüşmelerde bir milletvekilinin vatandaşın dosya masrafı ve komisyonlara yönelik şikayetleriyle ilgili sorduğu soru üzerine yaptığı açıklama gündeme bomba gibi düşmüştü.

Ziraat Bankası Vatandaşla Dalga Geçiyor

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın KİT Komisyonu'nda Ziraat Bankası hesap ve işlemlerine ilişkin yapılan yıllık görüşmelerde bir milletvekilinin vatandaşın dosya masrafı ve komisyonlara yönelik şikayetleriyle ilgili sorduğu soru üzerine yaptığı açıklama gündeme bomba gibi düşmüştü.

Aydın, "Komisyonlarla ilgili duruşumuz çok net. Yani bürokrasiden alamadığımız parayı vatandaştan almayacağız. Çalışanlarımıza ve şube yetkililerimizin komisyon limitini artırma yetkileri olmayacak, indirme yetkileri olacak. Hemen hemen aldığımız komisyonların tamamını geri veriyoruz. Hatta şöyle bir karar aldık, artık mahkemeye gitmesine gerek yok. Talep etsin. Zaten kaybediyoruz, bürokrasiyi de kaldıralım aradan, bunu ödeyelim dedik. Bunu talep edilince bir daha mahkeme kararı olmaksızın geri veriyoruz" demişti.

Hatta Aydın, Türkiye Bankalar Birliği Başkanı olarak bu uygulamayı sektördeki tüm bankalarla da birlikte yapmak istediklerini söylemişti.

Bu açıklamanın medyada geniş yankı bulması üzerine Ziraat Bankası şubelerine hücum eden vatandaşta bir kafa karışıklığı yaşandı. Sebebi ise aslında yapılan açıklamanın tam olarak anlaşılamamış olmasıydı. Çünkü şubeler, komisyon ve dosya masrafı konusunda gelen müşterilerine "Tüketici Hakem Heyeti"ni işaret ediyordu.

Süreçta banka şubelerine gelen vatandaşlara Ziraat Bankası'nın alacağı kararı kabul edeceklerine ve Tüketici heyetine gitmeden hızlıca çözüm sağlanacağın dair kağıtlar imzalatıldı. Vatandaş gönül rahatlığı ile devlet bankasının ve genel müdürünün sözünde duracağını düşünerek hesaplarına dosya masraflarının en geç 6 ayda geçeceğini zannederken oyalandığını farketti.

Vatandaşlar telefon ile veya şubelere gittiklerinde yaptıkları görüşmelerde aradan 1 sene geçmeine rağmen işlemlerin devam ettiğini belirten mesajlar aldılar veya emaillerine Ziraat Bankası'nin hiçbir borcu olmadığına dair mesajlar geldiler.

BDDK'nın dosya masrafı ve diğer masraflar ile ilgili düzgün bir adım atmasını isteyen vatandaşlar Ziraat Bankası ve diğer bankaların vatandaşın cebini boşatan uygulamalardan biran önce vazgeçmesini istediklerini belirttiler.

Dosya masraf işlemlerindne ötürü itiraz, değerlendirme, analiz ve takip işlemlerinden ötürü Türkiye'de vakit kaybının yaklaşık senelik 800milyon saat olduğunu belirten ekonomi uzmanları bu verimsizliğin durdurulmasının BDDK ve ya BDDK görevini yapamazsa Meclisin elinde olduğunu belirttiler.


 


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ali Salih - 1 yıl önce
Beni çok uğraştırdılar 1 buçuk sene geçti hala inceliyoruz diyerek oyalıyorlar.
Avatar
Emine Açıksöz - 1 yıl önce
Bankada kağıt imzalattılar sonra 1 sene geçti sorunca incelemede diyorlar.
Avatar
Şaziye K - 1 yıl önce
Ziraat Bankası/İstanbul yıldıztabya şubeden 2015 yılında 8 yıl vadeli konut kredisi kullandım. Kredi karşılığında konut/dask/hayat sigortası yapıldı. Bu yıl sigortaların 1 yılı dolmuş olup DASK poliçemi yaptırdım ancak konut ve hayat sigortamı yaptırmak istemediğimi dilekçe ile şubeye bildirdim. 6502 sayılı yasa uyarınca "müşterinin ancak yazılı talebi doğrultusunda tanzim edilebilmektedir" hükmü gereği yaptırmak istemediğimi şubeye ilettiğim halde ilgili şubece hayat sigorta yapıldığı ve hesabımdan poliçe bedeli tahsil edildiğini fark ettim. Hesabım eksi bakiyeye düşürülmüş ve buna faiz işletilmiştir. Sigortalar ancak yazılı talebime istinaden yapılabileceğinden ilgili yasada belirtilen hükümler gereği sigorta yaptırmak istemiyorum ve iptal edilerek tutarın hesabıma iadesini istiyorum.

Kanuna dahi uymuyorlar.
Avatar
Erol A. - 1 yıl önce
Ziraat Bankası'ndan kullandığım kredilerin dosya masraflarını geri almak için Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. 3-4 ay sonra 1576 TL kazandığıma dair kağıt geldi. Ziraat Bankası'na başvurduğumda dosya masrafını vereceklerini ancak hayat sigortası bedelini ödemeyeceklerini belirttiler. Bende Ziraat Bankası Beşiktaş/Ortaköy şubesinde bunu kabul eden dilekçeyi imzaladım. 589 TL dosya masrafının bir ay içerisinde hesabıma yatacağı belirtildi. Yaklaşık 3 ay geçmesine rağmen hala param yatmadı. Geçen ay çağrı merkezini aradığımda bu sıralarda yatar şikayet oluşturup işleminiz de karışıklığa yol açmayalım dediler. Ancak paramı yatırmamak da ısrar ediyorlar. 15 gün içerisinde param yatmazsa mahkeme yoluyla ve yasal faizi ile işlemlere başlanacağının bilinmesini isterim. Koskoca Ziraat Bankası'na yakışmayan bu tavırdan biran önce vazgeçileceği ümidini taşıyorum.
Avatar
Zeynep Berk - 1 yıl önce
Biz de cok magdur olduk. dosya masrafi hic almasin bankalar zaten faizden yeterince kazaniyorlar.
Avatar
Ufuk - 1 yıl önce
Kamu bankaları saldırması kolay hedef değil mi ucuz kahramanlık yapmayın
Avatar
Serhat Can - 1 yıl önce
Keşke tüm bankalar bu masraf adı altında aldıkları ücreti almayacaklarını açıklasalar. Ufuk denen arkadaşa banakalrı koruyacak açıklamalar yapacağına dosya masrafları nasıl kaldırılır vatandaş nasıl mağdur edilmez onu konuşşa. Herhalde çok parası var bankalara dağıtacak. Vatandaş karşıtı vatandaşar da bir garip oluyor.
Avatar
Ufuk - 1 yıl önce
Serhat denen varlık hak aramayı öğrenin bankalar yasal yolla alıyor komisyonları yasal düzenleme olmadığı sürece alacaklar gidin yasal değişiklik talep edin benimde 750 TL komisyon ödedim ama helal mi acaba bunu geri almak bana bu krediyi verirken söylediler bukadar ücreti vardiye iade almıyorum şimdi bir daha düşünün suçlu yasakoyan mı banka mı